Tuesday 23 July 2013

What happened when disabled parking space being is misused?


美录。。。洗身剂。。。快熟面。。。餅干。。。厕纸全沒了,还有其他东西也快完了,这个下午,我必需到超市买这些东西了。

Milo... syampu badan... mi mangi... biskut... ... dah habis... dan banyak lagi telah habis. Saya mesti pergi ke pasaraya untuk membeli barang-barang tersebut petang ini.


 我现在要去超市了。


Sekarang saya nak pergi ke pasaraya.


                                                        


哎。。。。。交通大阻塞!!!


Ah... traffic jam!!!





终于到达了。
什么。。。残障停车位己停有汽车,但车上沒放残障人士标志贴纸,这是表示残障停车位己被滥用了。
我无法在停车位下车,只好等一下了。。。

Akhirnya, saya pun sampai...
Apa... semua tempat letak kereta OKU telah penuh. Tiada pun pelekat OKU pada kereta-kereta tu (bermakna pemandu itu bukan OKU atau bawa penumpang OKU)... Cis, kenapa awak letak kereta kat sini? Macam mana saya nak turun? Saya tak boleh turun di tempat letak kereta yang lain... Apa nak buat? Saya tunggu sebentar.





我己将车绕了十圈了,那些车还是停着不走,不能再等了,只好回家去。

Ahhhh...kereta-kereta tu masih ada... Saya telah pun buat 10 pusingan... tak boleh tunggu lagi.. nampaknya, saya kena balik sekarang..


唉。。。花了两小时在路上,最后还是买不到所要的东西。。。。就因为那些沒公德心的人。

Ah...sia-sia saja 2 jam kat jalan...masih belum beli apa-apa yang saya perlu...kerana pemandu yang tiada akal tu.

No comments:

Post a Comment