Wednesday 18 December 2013

Voice Out Your Opnion


在十一月中旬我曾写过一篇简短的文章,并张贴在槟州残障人设专页。我的导师张先生鼓励我把文章寄往发表。所以,我就硑运气把文章寄出去
2013
1120日的一个上午,张先生发短信给我,说我的文章己经发表了。我很感到很惊讶,并把这份快乐和家人分享。我万万没有想到文章寄出后两天,就会被採纳和刊登在本地的报纸上
坦白说,我真的很高兴我的故事能刊登在报纸上。我希望残障朋友也能这样做,把你们的意见,想法,建议等发表在报纸上


Pada pertengahan bulan November, saya telah menulis suatu artikel ringkas untuk dikongsikan pada Page Disabled Access Penang. Tutor saya, Mr. Chong menggalakkan saya menghantar artikel tersebut kepada akhbar The Star. Maka, saya pun mencuba nasib.
Pada pagi 20 haribulan November 2013, Mr. Chong menghantarkan saya mesej pesanan ringkas yang menyatakan artikel saya telah diterbitkan. Saya terperanjat dan berkongsi kegembiraan saya dengan keluarga. Saya tidak terfikir bahawa artikel saya ini boleh diterbitkan dalam akhbar harian. Lebih-lebih lagi saya baru saja menghantarnya dua hari lepas.
Saya sememangnya gembira akan cerita saya boleh terkeluar dalam akhbar tersebut. Saya berharap agar rakan-rakan OKU juga akan cuba menyuarakan pendapat, pandangan dan cadangan mereka di dalam surat khabar.

No comments:

Post a Comment